6090041609 |
Un lideratge pedagògic per a la comunitat educativa |
2021-2022 |
Cicle de conferències. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
13/10/2021 - 20/10/2021 (6 hores) de 17:30h a 20:30h |
|
CRP del Segrià |
|
Pius XII, 4 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
Formació telemàtica |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Cicle de conferències dedicat a plantejar pràctiques reeixides de lideratge pedagògic i debats que poden actuar com a palanques de canvi de l'escola.
|
| |
Objectius |
- Facilitar eines per reforçar el lideratge pedagògic en els centres educatius.
- Identificar palanques de canvi de l'escola, sobretot els relacionats amb enfortir els vincles família-centres.
|
| |
Continguts |
- Conferència 1: Antonio Bolívar: "Liderazgo pedagógico: prácticas que mejoran el desarrollo de la escuela". En aquesta conferència es planteja com el lideratge educatiu o pedagògic s’està convertint en un factor crític de primer ordre en les escoles que milloren. Comptar amb una meta comuna i influir en d’altres per tal de compartir-la defineixen el lideratge. Es plantegen maneres de mobilitzar localment la capacitat interna de canvi (de les escoles com a organitzacions, dels individus i grups) per a regenerar internament la millora de l’educació. Es descriuen quines practiques de lideratge creen un context per a un millor treball del professorat i, conjuntament, de tot el centre escolar, impactant positivament en la millora dels aprenentatges de l’alumnat. Igualment es plantejaran, en funció de les liçons apreses, les línies actuals de millora.
-Conferència 2: Jordi Collet: "Transformar l'escola amb famílies i comunitat: 20 debats". En aquesta xerrada, després de treballar amb A. Bolívar el lideratge transformacional intern, es pretén identificar 20 debats que poden actuar com a palanques de canvi de l'escola. Des dels camins escolars a l'entrada habitual de les famílies, del vincle amb les entitats a l'escola a temps complert, aquests 20 debats poden ser un full de ruta per facilitar la transformació de l'escola en la seva relació amb l'entorn.
|
| |
Formador/a |
Antonio Bolívar Botía i Jordi Collet Sabé
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat oberta a tota la comunitat educativa. Especialment dirigida a membres d'equips directius.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
13/10/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimecres |
20/10/2021 |
1730 |
1930 |
|
| |